Wiadomości z rynku

poniedziałek
25 listopada 2024

Przegubowe Mercedesy Conecto G

Autobusy. Mercedes z przegubem
16.05.2008 00:00:00
Mercedes wprowadził do produkcji przegubową wersję miejskiego, niskopodłogowego Conecto. Osiemnastometrowy pojazd otrzymał symbol G. Docelowym rynkiem dla tego autobusu mają być kraje Europy Środkowo-Wschodniej. W konstrukcji autobusu zastosowano elektroniczny system sterowania FPS. To rozwiązanie pozwoliło na znaczne ograniczenie ilości i długości przewodów elektrycznych. Z jednej strony pozwoliło to na zmniejszenie masy pojazdu, a z drugiej na uproszczenie serwisowania. W Conecto działają układy FPS: dla układu napędowego i hamulcowego, ogrzewania, klimatyzacji, dla deski rozdzielczej oraz systemu informacji dla pasażerów IBIS.
Przegubowe, trzyosiowe Conecto G jest o 6 metrów dłuższe od dwuosiowej wersji podstawowej. Pozostałe wymiary są takie same (szer. 2,5 m, wys. 3,06 m). Autobus może przewieźć 148 pasażerów, o 51 więcej niż zwykłe Conecto. Do jego napędu zastosowano sześciocylindrowy silnik rzędowy OM457 LA Euro 5 o pojemności 12 litrów i mocy 354 KM, który jest standardowo konfigurowany z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów ZF. Motor jest umieszczony z tyłu pionowo, w zabudowie wieżowej, dzięki czemu podłoga na całej długości wnętrza jest płaska.
Wszystkie koła Conecto G są wyposażone w hamulce tarczowe. W układzie hamulcowym standardowo stosowane są systemy ABS, ASR i EBS. Ponadto z hamulcem zasadniczym automatycznie uruchamiany jest retarder (jest zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów). Takie rozwiązanie ma się przyczynić do bardziej płynnego hamowania, które nie narazi pasażerów na gwałtowne przeciążenia. Ponadto hamowanie przy użyciu retardera ogranicza zużycie okładzin hamulcowych. Większy komfort jazdy ma wynikać także z zastosowania w zawieszeniu lekkich osi portalowych, które zmniejszają masę nieresorowaną autobusu.
W konstrukcji autobusu zastosowano elektroniczny system sterowania FPS. To rozwiązanie pozwoliło na znaczne ograniczenie ilości i długości przewodów elektrycznych. Z jednej strony pozwoliło to na zmniejszenie masy pojazdu, a z drugiej na uproszczenie serwisowania. W Conecto działają układy FPS: dla układu napędowego i hamulcowego, ogrzewania, klimatyzacji, dla deski rozdzielczej oraz systemu informacji dla pasażerów IBIS.
Autobus Conecto G, tak samo jak jego krótka wersja, jest produkowany w tureckiej fabryce Mercedesa w Hosdere niedaleko Stambułu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.