Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Mast Explorer próbuje szczęścia u nas

Hiszpańskie terenowe wózki widłowe na polskim rynku
05.10.2007 00:00:00
Mast to na razie mało znana marka na naszym rynku. Hiszpański producent, osiągający od kilku lat niezłe wyniki handlowe w Europie Zachodniej, dopiero teraz postanowił spróbować szczęścia również w Polsce. Najmniejszy z Explorerów dysponuje udźwigiem 1.200 kg, największy 7.000 kg. Polscy dystrybutorzy nadzieje wiążą szczególnie z widlakami H15D oraz H20DL, a zatem o udźwigu 1.500 kg i 2.000 kg (podstawowe dane techniczne w tabeli), bowiem to właśnie popyt na takie widlaki Masta w innych krajach jest największy.
Mast zadebiutował na naszym rynku, wprowadzając do sprzedaży widlaki Explorer, które są przeznaczone do pracy w terenie.
Na trudne warunki
Najmniejszy z Explorerów dysponuje udźwigiem 1.200 kg, największy 7.000 kg. Polscy dystrybutorzy nadzieje wiążą szczególnie z widlakami H15D oraz H20DL, a zatem o udźwigu 1.500 kg i 2.000 kg (podstawowe dane techniczne w tabeli), bowiem to właśnie popyt na takie widlaki Masta w innych krajach jest największy. Zwracają uwagę duże jak na wózek widłowy o tych gabarytach koła (średnica 16 cali) z terenowym ogumieniem o bardzo głębokiej rzeźbie bieżnika. Zwarta konstrukcja przy sporym w relacji do długości rozstawie osi (1.450 mm) oraz duży prześwit (270 mm) to kolejne cechy sprawiające, że Explorer potrafi poruszać się na bardzo pofałdowanym i grząskim terenie. Takie warunki spotykane są zarówno przy wykonywaniu robót budowlanych, jak i w rolnictwie czy leśnictwie. Widlaka można wyposażyć w maszt typu duplex bądź triplex. Fabrycznie maszynę zaopatrzono w instalację umożliwiającą zamontowanie dodatkowego osprzętu, np. pługa śnieżnego czy ścisku bocznego.
No to jazda...
Do napędu służą silniki marki Perkins. W najpopularniejszych wersjach: H15D i H20DL jest to identyczna jednostka, 3-cylindrowy motor wysokoprężny o mocy 32 KM. Moc maksymalną uzyskuje przy 2.800 obr./min. Do dyspozycji są zarówno widlaki z napędem na jedną oś, jak i 4x4. W drugim wariancie jest to napęd obu osi bez możliwości odłączania. Zarówno w wersji 4x2, jak i 4x4 napęd przenoszony jest hydrostatycznie. Pojazd ma hydrauliczny układ hamulcowy. Standardem jest otwarta kabina ze stelażem. Opcjonalnie Explorera można zaopatrzyć w kabinę zamkniętą. Wózkiem kieruje się tradycyjną kierownicą (prędkość maksymalna wynosi 25 km/h), do wykonywania funkcji użytkowych służy tzw. zintegrowany dżojstik umieszczony z prawej strony fotela operatora.
Dane techniczne wybranych wersji wózków Mast Explorer
Wersja H15D H20DL
Udźwig 1.500 kg 2.000 kg
Masa własna 3.000 kg (4x2), 3.100 kg (4x4) 3.200 kg (4x2),  3.300 kg (4x4)
Długość 2.500 mm 2.620 mm
Szerokość/ wysokość (przy złożonym maszcie) 1.380 mm / 1.980 mm 1.380 mm / 1.980 mm
Prędkość podnoszenia (z ładunkiem) 0,32 m/s 0,30 m/s
Maks. wysokość podnoszenia 3.300 mm 3.300 mm
Paliwo ON ON
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.