Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Scania Irizar i4 - nowy produkt Szwedów

Autobusy. Scania Irizar i4
03.08.2007 00:00:00
Scania wprowadza na rynek europejski nową serię autobusów Irizar i4. Jak zapewnia producent, pojazd spełnia restrykcyjne normy wytrzymałości w przypadku dachowania. Do autobusów Irizar i4 obsługujących krótkie linie regularne przeznaczono silniki o mocy od 270 do 340 KM. Autobusy eksploatowane na dłuższych trasach oraz w wersji do przewozów okazjonalnych mogą otrzymać silniki o mocy od 310 do 380 KM.
Nowy autobus to efekt współpracy Scanii i jej partnera w budowie nadwozi, hiszpańskiej firmy Irizar. Pojazd ma dwa warianty podłogowe oraz dwie odmiany wykończenia. Do wyboru dwie lub trzy osie oraz długość od 11 do 15 metrów.
W autobusie Irizar i4 są dwie pary drzwi. Z przodu umieszczone są pojedyncze, a drugie, szerokie wejście znajduje się na środku nadwozia. W odmianie międzymiastowej korytarz pomiędzy siedzeniami jest na całej długości obniżony, dzięki czemu pojazd jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
W wersji do tzw. przewozów okazjonalnych podłoga jest umieszczona wyżej. Dzięki temu pojazd ma większą powierzchnię bagażową. Opcjonalnie dostępne są szersze środkowe drzwi, przez które do środka może się dostać również osoba na wózku inwalidzkim. Dla większego komfortu podróży z przodu zastosowano niezależne zawieszenie.
Wszystkie wersje autobusu spełniają restrykcyjną normę wytrzymałości podczas dachowania (R66-01), która nie jest obowiązkowa.
Do autobusów Irizar i4 obsługujących krótkie linie regularne przeznaczono silniki o mocy od 270 do 340 KM. Autobusy eksploatowane na dłuższych trasach oraz w wersji do przewozów okazjonalnych mogą otrzymać silniki o mocy od 310 do 380 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy czystości spalin Euro 4. Wyposażone są w układ Scania EGR - system recyrkulacji spalin, który nie wymaga stosowania dodatków do paliwa ani montażu dodatkowych zbiorników zwiększających masę pojazdu.
Standardowo montowana jest manualna skrzynia z elektroniczną zmianą biegów (Scania Comfort Shift). W opcji dostępna jest skrzynia manualna ze zautomatyzowaną zmianą biegów (Scania Opticruise) lub skrzynia w pełni automatyczna ZF. Wszystkie skrzynie biegów posiadają retardery.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.