Wiadomości z rynku

czwartek
21 listopada 2024

Volvo przoduje na rozwijającym się rynku elektrycznych ciężarówek

9 marca 2023

Volvo FH Electric Fot. Volvo

 
W ubiegłym roku liczba elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności na drogach Europy i Stanów Zjednoczonych rosła szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej. Volvo Trucks sprzedało już ponad 4.300 elektrycznych pojazdów w ponad 38 krajach. W Europie Volvo Trucks jest liderem z 32% udziałem w rynku elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności. W Ameryce Północnej prawie połowa zarejestrowanych w 2022 roku wszystkich ciężarowych elektryków to pojazdy Volvo.
W 2022 roku rynek elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności (≥16 ton) w Europie wzrósł o 200% do 1041 ciężarówek, a Volvo Trucks ma największy udział w tym rynku (wg IHS Markit).
– Jesteśmy zdeterminowani, aby przewodzić transformacji samochodów ciężarowych, a nasza wiodąca pozycja na rynku w 2022, nie tylko w Europie, ale i w Ameryce Północnej i na innych rynkach jest dowodem, że właśnie to robimy – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Chociaż rynek elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż niewielki, trend jest wyraźny – wielu naszych klientów rozpoczyna teraz przejście na elektromobilność. Zamierzamy towarzyszyć tej transformacji i dążymy do tego, aby w 2030 roku 50% naszej globalnej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne.
Odkąd Volvo Trucks rozpoczęło produkcję w pełni elektrycznych ciężarówek w 2019 roku, firma sprzedała ponad 4.300 takich pojazdów w ponad 38 krajach. Obecnie skandynawska firma oferuje najszerszą gamę produktów w branży, obejmującą sześć modeli produkowanych seryjnie, przeznaczonych do najróżniejszych rodzajów transportu w miastach i pomiędzy nimi.
– Mamy teraz gamę produktów, które mogą obsługiwać większość rodzajów transportu, a co za tym idzie – klientów z niemal wszystkich segmentów. Patrząc na specyfikę korytarzy transportowych, można zelektryfikować prawie połowę wszystkich tych przewozów, dzięki naszej ofercie elektrycznych samochodów ciężarowych – kontynuuje Roger Alm. – Uważamy, że misją Volvo Trucks jest wspieranie naszych klientów w realizacji tego celu. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.