Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Więcej na pace, sprawniej w terenie

Mercedesa NGT przyjedzie na wiosnę
09.01.2015 00:00:00
Dystrybucyjne Volvo FL zaoferowano w nowych wersjach. Kompaktowy, 5-litrowy silnik Euro 6, jest oferowany teraz także w pojazdach o DMC 14 i 16 ton, zapewniając dodatkowe 200 kg ładowności. FL jest dostępne także z napędem na cztery koła, a FL i FMX również z kabiną załogową.
Ponadto, opracowany przez Volvo Trucks system zarządzania flotą Dynafleet jest dostępny jako wyposażenie fabryczne.
FL może zabrać o 200 kg więcej
Opracowany przez Volvo Trucks czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów Euro 6 jest dostępny w wariantach o mocy 240 i 210 KM i momencie obrotowym odpowiednio: 900 i 800 Nm. Obydwa te warianty są teraz oferowane także w pojazdach FL o DMC 14 i 16 ton. W nowej konfiguracji zespół silnik-skrzynia biegów, jest o 200 kg lżejszy, w porównaniu z sześciocylindrowym silnikiem Euro 6, więc o tyle wzrasta ładowność.
- Pięciocylindrowa jednostka napędowa może być korzystną alternatywą dla klientów, którzy, chociaż ma co dzień nie wykorzystują maksymalnej dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, chcą być przygotowani także do transportu cięższych ładunków - mówi Pernilla Sustovic, menedżer ds. segmentu transportu dystrybucyjnego w Volvo Trucks .
Łatwa kontrola sytuacji dzięki Dynafleet
Obecnie wszystkie pojazdy Volvo Trucks - również modele FL i FE - można zamawiać z fabrycznie zainstalowanym systemem zarządzania flotą Dynafleet. System umożliwia klientom monitorowanie zadań transportowych w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem strony internetowej lub dedykowanej aplikacji, dostarczając informacji cennych z punktu widzenia poprawy efektywności transportu. Dynafleet obejmuje usługi, takie jak Czas Pracy Kierowcy, Lokalizacja Pojazdu oraz Paliwo i Środowisko. Jest oferowany w ramach opłacanej co miesiąc subskrypcji.
Z napędem 4x4
Volvo FL jest obecnie dostępne także z napędem na cztery koła (4x4). W tej wersji polecane jest jako pojazd specjalny, użytkowany zarówno w otoczeniu miejskim, jak i w bardziej wymagających warunkach.
FL 4x4, według producenta, poradzi sobie w kopalni odkrywkowej bądź na placu budowy w zatłoczonym śródmieściu. A ponieważ jest dostępne w wariantach o dmc do 16 ton, może służyć m.in. jako platforma pod betonomieszarkę, podnośnik koszowy czy żuraw.
- Najbardziej zauważalną cechą FL 4x4 jest wyżej posadowiona rama podwozia, a więc także większy prześwit: o nieco ponad 6 cm z przodu i 10 cm z tyłu, w porównaniu z wersją 4x2. Wyższe podwozie oznacza większy kąt natarcia - 25 stopni - co ułatwia wyjazd z wykopów i głębokich kolein - mówi P. Sustovic.
FL 4x4 posiada stały napęd na cztery koła. Jest wyposażone w dwubiegową skrzynkę rozdzielczą. Bieg wysoki (szosowy) jest wykorzystywany podczas jazdy w warunkach normalnych. Gdy warunki stają bardziej wymagające, wystarczy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej, by włączyć bieg niski (terenowy).
Pojazd może być wyposażony w dodatkowy punkt poboru sprężonego powietrza w podwoziu, umożliwiający pompowanie opon lub np. zasilanie urządzeń pneumatycznych.
FL i FMX także z kabiną załogową
Obecnie Volvo FL i Volvo FMX są również dostępne z kabiną załogową. Pojazdy w tej konfiguracji opracowano z myślą o służbach ratowniczych i pomocy drogowej. Kabina załogowa FL Crew Cab, pojazdu o dmc do 16 t, mieści siedem osób. Nisko położone wejście i drzwi otwierane pod kątem 90 stopni ułatwiają wsiadanie i wysiadanie.
- W nowym pojeździe udostępniamy do wyboru m.in. dwa typy silników: pięcio- i ośmiolitrowy, dwa rozmiary kół i kilka różnych wysokości podwozia - informuje Tobias Bergman, menedżer produktu ds. Volvo FL i Volvo FE.
FMX Crew Cab, jest przeznaczony dla bardziej wymagających zastosowań. Jest dostępny w konfiguracjach 4x2 i 4x4. Wyposażona w zawieszenie pneumatyczne kabina mieści sześć osób.
- Zaprojektowaliśmy odchylane stopnie wejściowe w tylnej sekcji FMX Crew Cab, pozwalające szybko i bezpiecznie zająć miejsce w kabinie, gdy liczy się czas. Uchwyty wejściowe są żółte, a zatem dobrze widoczne w każdych warunkach. Udoskonalone zostało również oświetlenie wnętrza - wyjaśnia Peter Hardin, menedżer produktu ds. Volvo FM i Volvo FMX.
Volvo FL 4x4
DMC pojazdu: 12 do 16 t
DMC zestawu drogowego: 25 t
Maksymalny prześwit z oponami 11R22.5: oś przednia: 329 mm, oś tylna: 319 mm
Kąt natarcia 25 stopni
Koła i opony: 275/70R22.5, 10R22.5 lub 11R22.5
Kabiny: dzienna, komfort, załogowa
Silniki: D8K 250 KM, D8K 280 KM
Skrzynie biegów: manualna 6-biegowa, automatyczna 6-biegowa (opcja)
FL Crew Cab
DMC do 16 t
Kabina mieszcząca 7 osób
Silniki: D5K Euro 6 o mocy 210 lub 240 KM, D8K o mocy 250 lub 280 KM
Skrzynie biegów: w pełni automatyczna, zautomatyzowana I-Sync lub manualna
FMX Crew Cab
DMC powyżej 18 t (konfiguracje 4x2 i 4x4)
Kabina mieszcząca 6 osób, pneumatyczne zawieszenie kabiny, winylowa tapicerka
Silniki D11K Euro 6 o mocy 330-450 KM
Skrzynie biegów w pełni automatyczna Volvo Powertronic, zautomatyzowana Volvo I-Shift lub manualna
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.