Wiadomości z rynku

niedziela
24 listopada 2024

Rozszerzony zakres mocy

Nowy rozrusznik - HEF109-L firmy Bosch
17.10.2014 00:00:00
Silniki o dużej pojemności skokowej wymagają wysokiej mocy rozruchowej. Rozrusznik Heavy Duty HEF109-L (L ="large") to nowy produkt w portfolio rozruszników 24 V firmy Bosch, przeznaczony do pojazdów użytkowych oraz zastosowań Off-Highway w górnym zakresie mocy. Nowy wydajny typ rozrusznika, bazujący na sprawdzonej konstrukcji typu M (M = "medium"), osiąga o 18% wyższą moc rozruchową (do 9,2 kW).
Silniki o dużej pojemności skokowej wymagają wysokiej mocy rozruchowej. Rozrusznik Heavy Duty HEF109-L (L ="large") to nowy produkt w portfolio rozruszników 24 V firmy Bosch, przeznaczony do pojazdów użytkowych oraz zastosowań Off-Highway w górnym zakresie mocy.
Nowy wydajny typ rozrusznika, bazujący na sprawdzonej konstrukcji typu M (M = "medium"), osiąga o 18% wyższą moc rozruchową (do 9,2 kW). Tak wysoka moc zapewnia niezawodny rozruch dużych silników Diesla o pojemności skokowej do 28 litrów.
- Nowy rozrusznik wysokiej mocy jest optymalnym wyborem w przypadku dużych silników, stosowanych np. w maszynach budowlanych, które trudno byłoby uruchomić przy pomocy standardowych rozruszników - mówi Ulrich Kirschner, prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators. Przy rozruszniku wysokiej mocy nie ma konieczności stosowania bardziej skomplikowanego układu rozruchu równoległego. Nowy rozrusznik ma żywotność 800.000 kilometrów przebiegu lub 14.000 godzin pracy przy zastosowaniach Off-Highway.
Kompaktowy, wytrzymały
Wzbudzany elektrycznie, sześciobiegunowy rozrusznik HEF109-L wyróżnia się wyjątkową w tej klasie mocy kompaktowością i jest optymalnym rozwiązaniem w warunkach ograniczonej przestrzeni montażu. Jak zapewnia producent, wysoka odporność termiczna umożliwia niezawodny rozruch dużych silników, także w przypadku niskich temperatur lub wydłużonej procedury rozruchowej. Ze względu na wymaganą w pojazdach użytkowych dłuższą żywotność, dla zwiększenia ochrony wieńca koła zamachowego i zębnika proces sprzęgania odbywa się w dwóch etapach: najpierw następuje ostrożne przesunięcie wału napędowego wraz z zębnikiem, sprzęg i zwiększenie obrotów, a następnie już przy głównym zasilaniu odbywa się rozruch właściwy.
Zintegrowany w rozruszniku przekaźnik mechaniczny umożliwia prostsze połączenie ze sterownikiem silnika, za pośrednictwem którego - w przeciwieństwie do rozruchu za pomocą stacyjki - możliwy jest automatycznie regulowany rozruch przy niskiej emisji spalin.
Przystosowany do ekstremalnych obciążeń
W zależności od potrzeb, rozrusznik HEF109-L można doposażyć. Przykładem może być rozszerzona ochrona przeciwpyłowa, nawet do klasy IP57. Inną z możliwości jest zaizolowanie klemy 31. Aby zapewnić maksymalną elastyczność przy dopasowywaniu do konkretnych warunków montażu, rozrusznik może być dostarczony z różnymi wersjami kołnierza, np. z kołnierzem obrotowym z możliwością ustawienia w określonej pozycji.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.